Metoda empty() zwraca prawdę, jeśli w wektorze nie znajduje się żadna wartość, czyli wektor jest pusty oraz zwraca fałsz, jeśli w wektorze znajduje się co najmniej jedna wartość. Metodę tę wywołujemy, podając nazwę wektora a następnie po kropce podajemy nazwę metody empty().
Zadanie. Utwórz wektor liczb rzeczywistych. Sprawdź, czy wektor jest pusty, następnie dodaj liczbę 3.14 i sprawdź ponownie, czy w wektorze są jakieś liczby rzeczywiste.
//algorytm.edu.pl
#include<iostream>
#include<vector>
using namespace std;
int main()
{
vector <double> liczby;
if(liczby.empty() == true) //lub if(liczby.empty())
cout<<"W wektorze nie ma liczb.\n"; //wykona się ta część instrukcji warunkowej
else
cout<<"W wektorze jest co najmniej jedna liczba.\n";
liczby.push_back(3.14);
if(liczby.empty() == true) //lub if(liczby.empty())
cout<<"W wektorze nie ma liczb.";
else
cout<<"W wektorze jest co najmniej jedna liczba."; //wykona się ta część instrukcji warunkowej
return 0;
}