PROGRAMOWANIE I ALGORYTMY

Tworzenie klas


Ćwiczenie 1.  Stwórz klasę "Pociąg", która będzie miała następujące atrybuty:

  • liczbę wagonów,
  • liczbę miejsc w wagonie

oraz następujące metody:

  • wsiadanie do pociągu,
  • wysiadanie z pociągu,
  • dołącz wagony,
  • odłącz wagony
  • aktualny stan pociągu.

Program powinien być "odporny" na sytuację przepełnienia pociągu. Zaprezentuj działanie obiektu stworzonego na bazie klasy "Pociąg". Konstruktor powinien pobierać informacje o ilości miejsc w wagonie i ilość wagonów.

Ćwiczenie 2. Stwórz klasę "Segregacja śmieci", która posiada następujące atrybuty:

  • pojemnik na plastik
  • pojemnik na szkoło
  • pojemnik na papier

oraz następujące metody:

  • opróżnij pojemnik ze szkłem
  • wrzuć szkło do pojemnika
  • opróżnij pojemnik z plastikiem
  • wrzuć plastik do pojemnika
  • opróżnij pojemnik z papierem
  • wrzuć papier do pojemnika
  • stan pojemników

Konstruktor powinien pobierać pojemności pojemników.

 

Rozwiązania do ćwiczeń