Ćwiczenie 1. Zrealizuj program, który dla dowolnej liczby naturalnej, określi ilość cyfr tej liczby.
Ćwiczenie 2. Zrealizuj program, który dla dwóch dowolnych liczb naturalnych a i b, podniesie ab.
Ćwiczenie 3. Funkcja "gotoxy(x, y)" ustawia kursor tekstu w konsoli w miejsce x znaków od lewej strony oraz y znaków od góry (czyli w punkcie (x, y) zostanie wyświetlony tekst wygenerowany przez instrukcję "cout").
Dla podanej liczby naturalnej dodatniej, napisz program który narysuje figurę o boku n:
Jeśli funkcja gotoxy(int, int) nie działa, wpisz poniższy kod definiujący ją:
#include "windows.h"
void gotoxy(int x, int y)
{
COORD c;
c.X = x - 1;
c.Y = y - 1;
SetConsoleCursorPosition (GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), c);
}
Ćwiczenie 4. Dla podanego n i m, gdzie n < m, wyświetl wszystkie liczby całkowite zawierające się w przedziale [n, m], spełniające warunek:
Ćwiczenie 5. Wartość funkcji trygonometrycznej sin(x) można wyznaczyć za pomocą szeregu Taylora:
$$sin(x) = x - \frac{x^3}{3 !} + \frac{x^5}{5 !} - \frac{x^7}{7 !} + ... = \sum_{n = 0}^{\infty} (-1)^n\frac{x^{2n + 1}}{(2n + 1)!} $$
Wykorzystując tą definicję napisz program, który policzy wartość funkcji trygonometrycznej dla argumentu x z dokładnością n, gdzie n oznacza ilość wyrazów w szeregu Taylora.
Ćwiczenie 6.
Prezent - zadanie można testować na stronach:
Święty Mikołaj z workiem prezentów odwiedził Jasia. Ponieważ Jasiu nie był do końca grzeczy, może sobie wybrać prezent, ale nie najdroższy. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy w worku wszystkie prezenty są jednakowej wartości, wtedy Jasiu ma szczęście i może wybrać dowolny prezent. Mikołaj wyjmuje więc wszystkie prezenty, a Jasiu dokonuje najlepszego dla siebie wyboru - prezentu jak najbardziej wartościowego. Twoim zadaniem jest określić wartość prezentu jaki wybrał Jasiu.
Ciąg liczb naturalnych określających wartości prezentów zakończony liczbą 0 (liczba 0 nie jest wartością prezentu). Wartosć prezentu nie przekracza 9*108 oraz ilość prezentów jest mniejsza niż 3*106.
Wartość prezentu Jasia.
Input: 1 2 3 0 Output: 2